Monday, November 2, 2009

Dr. Asri Tak Boleh...Xavier Boleh !!!

Sekadar menyatakan yang benar. Yang jelas, bila Agama sanggup digadaikan untuk tujuan politik; inilah akibatnya.

Saya bukan bersikap perkauman. Sesiapa yang mengenali saya boleh verify bahawa saya amat moderate dan boleh bergaul dan menerima agama dan budaya siapa saja tanpa prejudice. Tapi kita mesti tahu batasan keterbukaan kita dalam bab-bab agama (Where to draw the line), tanpa mengira kamu PAS kah, UMNO kah atau orang biasa seperti saya.



A big NO.!!! Kata JAIS.


gambar1 ( berbaju kuning itu ialah cekgu jaafar YDP pas kota raja) seorang erdogan pas !


gambar 2. tangan kanan dr xavier yang selalu mengusap anjing kini mengusap mikrofon masjid. ceramah ni ada permit ke tidak ? ceramah ni halal ke tidak ?

gambar 3..kamu sendiri tafsirkan ..masyaallah pas melacurkan masjid demi politik ! KENAPA JAIS TAK SERBU ?


gambar 4. xavier pernah menghina sistem sekolah kebangsaan kerana terlalu 'islamic' !

Gambar dipetik dari : Gerakan AntiPKR Blogspot.

4 comments:

  1. La.. orang bukan Islam kan di larang memasuki ruang solat kerana mereka masih bernajis lagi...

    ReplyDelete
  2. itulah pasal cekodokmasin...
    bila politik menghalalkan cara...

    ReplyDelete
  3. najis? adakah batal wudu' jika menyentuh mereka...org yang menghalalkan cara ialah mcm sdri yang x pakai tudung walaupun Islam mewajibkan wanita menutup aurat..

    fikir2kan lah

    ReplyDelete
  4. Terima kasih ahmad Putra atas komen anda. Saya menganggap ianya sebagai suatu peringatan. Terima kasih. Bagaimanapun, marilah kita fikir intipati posting ini dengan hati terbuka, tanpa mengira apa fahaman politik kita.

    Cekodokmasin : saya bukan arif sangat tentang agama, terutama hukum-hukum seperti ini. Sekadar perkongsian, dalam Surah An-Nisa ayat 43 Allah berfirman - "Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mendekati shalat ketika kamu dalam keadaan mabuk, sampai kamu sedar apa yang kamu ucapkan, dan jangan pula (kamu hampiri masjid ketika kamu) dalam keadaan junub kecuali sekadar melewati jalan saja sebelum kamu mandi (mandi junub). Adapun jika kamu sakit atau sedang dalam perjalanan serta sehabis buang air atau kamu telah menyentuh perempuan (*) sedang kamu tidak mendapat air, maka bertayammumlah kamu dengan debu yang baik (suci);usaplah wajahmu dan tanganmu, dengan (debu) itu. Sungguh, Allah Maha Pemaaf, Maha Pengampun.

    (*) Sebahagian besar ulama menjelaskan erti menyentuh di sini adalah bersentuhan kulit, dan sebahagian lain adalah bercampur sebagai suami-isteri.

    Begitulah Allah SWT memuliakan masjid.

    Ikhlas,

    Yang baik datangnya dari Allah, yang buruk datang dari kejahilan dan kedangkalan ilmu saya sendiri.

    ReplyDelete

A GUILTY CONSCIENCE NEEDS NO ACCUSER